איפה ללדת - חכמת ההמונים של היולדות

ללדת עם פחות כאב

ללדת עם פחות כאב
לראשונה בישראל שירות חדש ליולדות בבית החולים כרמל.
טיפול רפלסולוגי להקלה מכאב מיד לאחר הלידה. השירות ללא תשלום.
היולדת מרינה – "זה ממש מרגיע ומקל על הכאבים"

למרינה תושבת הצפון זו הלידה השלישית והיא כבר מכירה את הכאבים שלאחר הלידה, אלה שהפעם חיכתה לה הקלה יוצאת דופן במחלקת היולדות של בית החולים כרמל.

ליד המיטה חיכתה למרינה רפלקסולוגית בכירה שטיפלה בה באופן אישי ועיסתה לה את נקודות הלחיצה המיוחדות והרגישות בכף הרגל, מרינה הרגישה מיד הקלה בכאבים והטבה במצב הרוח.

"הרפלקסולוגיה פשוט עובדת עלי מעולה " אומרת מרינה בחיוך, כל הלחץ והסטרס שהיו לי בלידה נמסים לאט לאט ואני ממש מרגישה הקלה בכאבים, זה מחזק אותי ונותן לי כוח להמשיך לטפל בתינוק חדש שלי כשאני רגועה יותר ונינוחה" אומרת מרינה.

את השילוב החדש להקלת הכאב ליולדות יזמו בית החולים כרמל ומיכללת רידמן בחיפה – המיכללה הבינלאומית לרפואה משלימה.

הטיפול הרפלקסולוגי בבית החולים כרמל מוצע לכל יולדת,הן לא��ר לידה רגילה והן לאחר לידת ניתוח קיסרי, הוא בחינם וללא שום עלות מצד היולדת, ונעשה לאחר רק לאחר הסכמתה וחתימתה של היולדת.

"אירוע הלידה הוא אירוע עוצמתי ליולדת ברמה הפיזית הרגשית והמנטלית מסביר ד"ר רון אוסלנדר מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים כרמל. המטרה שלנו היא להקל עד כמה שאפשר על היולדת ולאפשר לה להגיע במהירות לרגיעה ונינוחות כדי שתוכל להתרכז בטיפול בתינוק בלי כאבי הלידה המוכרים ".

את הטיפול הרפלקסולוגי ביולדות בבית החולים כרמל מבצעים רפלקסולוגים בכירים ומנוסים ממכלת רידמן בחיפה, במסגרת התמחות רפלסקולוגית בטיפול במעגל הפריון והלידה.

"הרפלקסולוגיה ידועה כאחת ממקוצעות המגע ברפואה המשלימה מסביר ד"ר עמית דמתי רופא בכיר במחלקת נשים ויולדות בבית החולים כרמל וסגן מנהל ביה"ס לרפואה מערבית במכללת רידמן. כפות הרגליים הם איבר סומאטוטופי וכל נקודה או איזור בכף הרגל מהווה חלק מהגוף באופן יחסי לגודל ולצורה, הטיפול ברפלקסולגיה מאוד עוזר בהפגת כאבים בכלל וכאבי גב בפרט, הקלה במתן שתן, הרגעה כללית של הגוף ועוד ", מעדכן ד"ר דמתי.

אירית רז, רפלקסולוגית המתמחה בביה"ח כרמל מספרת: "החוויה של טיפול בנשים לאחר לידה ברפלקסולוגיה נתפסת אצלי יותר מכל כשקט שאחרי הסערה …האישה חווה חוויה שמחד היא מדהימה ומאידך היא מאתגרת את הגוף ואת הנפש. הטיפול בשלב הכל כך מהיר שלאחר הלידה מאפשר לי כמטפלת כניסה לרווח העדין של המעבר בין התקופות, ויכולת לתת למטופלת חצי שעה של מנוחה, של שקט, של הרפיה. הטיפול מוריד באופן כמעט מיידי את המכאובים של הגוף ואפילו מאפשר לאם הטרייה טיפול נינוח יותר בילוד הטרי, לאחר הטיפול הם מוותרות הרבה פעמים אפילו  על לקיחת כדורים נגד כאבים ".

" המטרה שלנו היא לתת טיפול ושירות מקיף ליולדת אומרת אתי הופמן מנהלת מכללת רידמן בחיפה. פרט לטיפול הרפלקסולוגי ביולדת עצמה וההקלה בכאב, מדריכים המטפלים את היולדות כיצד אפשר לטפל בתינוקות בבעיות של חוסר שקט, גזים, התקררות, עצירות והכל דרך כפות הרגליים הקטנות ובעזרת רפלקסולוגיה.

" אחרי הנסיון והכאבים של לידה שלישית אני חייבת להגיד שהטיפול בכרמל מאוד עזר לי לאחר הלידה אומרת היולדת מרינה, זה פשוט כיף ותענוג ואני אישית ממליצה לכל יולדת לקבל את הטיפול הרפלקסולוגי, גם ההמלצות לטיפול והרגעת התינוק נותנות תוצאות טובות ".

על הריכוז והטיפול במטפלים הרפלקסולוגים והשירות במחלקת יולדות אחראית רונית לייבוביץ מבית החולים כרמל.

כן, תהיי חברה ותעבירי הלאה את הדף

שתפי את הדף