איפה ללדת - חכמת ההמונים של היולדות

גברים יולדים

עם השנים הפך הגבר ליותר אקטיבי ומתעניין בלידה מתחילת הדרך בבדיקות הראשונות ועד ללידה עצמה וכמובן גם לאחריה. אין דבר חשוב יותר מלעבור את כל תהליך הלידה יחד! עם כל ההקאות והפירוטכניקה הנלווית מדובר בתהליך חוויתי ביותר המרגש ומשמח משלב אל שלב וברגע השיא שלו נולדת משפחה חדשה או מתרחבת משפחה קיימת. בחרנו להקדיש את מאמר הפתיחה שלנו דווקא לעולם הגברי עם טיפים איך להיות שם בצורה טובה יותר:

1. אישה בהריון זקוקה לשותף

אל תהיה שם אם אתה עושה זאת ליחסי הציבור או כי לא נעים. תהיה שם מתחילת הדרך בהערכות להריון בשלבים הראשוניים, בבדיקות, בהתקפי ההורמונים, כן ,כן אנחנו יודעות שלגבר לעיתים מאוד קשה אבל מצד שני כל המאמר הזה הוא כדי לטפוח לך על השכם ולומר – יש לך את זה! כמובן שיש לך גם את הזכות לדלג על דברים שאתה לא מתחבר אליהם ולהביע דיעה בכל שלב, אתה חלק מזה בכיף ובשמחה אבל גם בקושי. אם תכנס לזה באמת צפויה לך חוויה אמיתית.

2. שיפור התקשורת בתקופת ההריון

הריון הוא תהליך טבעי אבל תכנון ושיח קבוע על העתיד לקרות בימים הקרובים, בשבועות ובחודשים הבאים לטובה הוא חשוב. זה הזמן להיות קשוב, לש��ול ולהתעניין תקופת ההריון מכילה לחץ טבעי, חששות, אי ודאות ושיחה פתוחה ומשוחררת יכולה רק לעשות טוב. מצד שני אל תהפוך למה שאתה לא, אין צורך להתקשר אליה כל חצי דקה…..שמור על המינון שמתאים לך.

3. אם קורס הכנה ללידה אז ביחד

קורס הכנה ללידה הוא עניין שכל אדם ובטח זוגות נוטים לגבש או דיעה חיובית מאוד ומשם הדרך קצרה אל הקורס הקרוב ביותר, או חוסר דיעה ועניין וויתור על הקורס במודע. במידה ויש מחשבות כאלה וזה בד"כ קורה בלידה הראשונה כדאי ללכת יחד להתנסות, לשמוע קצת מהסביבה הקרובה וחברים על דברים מומלצים אבל מרגע קבלת החלטה חיובית חשוב מאוד ללכת לזה יחד ולהקפיד להנות, הדרך ללידה מלאה במשימות ו"מטלות" אל תוסיפו לכם משהו שלא כיף לכם לעשות יחד!

4. סימפטיה או אפקטיביות?

ההריון כפי שכבר הבנת הוא תהליך משותף הדורש משני בני הזוג "ללדת" בצורה זו או אחרת, אצל גברים בלידה נולדת בעיקר התבונה המיוחדת להיות בן זוג טוב יותר וזאת בעיקר על ידי אקטיביות ואפקטיביות וויתור מיוחד על פאסיביות. לגבר תפקיד מדרבן בתהליך בו הוא נדרש לשים לב לדברים שאולי בשיגרה קשה לראות, די להביט בפניה של אישה בהריון כדי להבין איך היא מרגישה באותו רגע בריאותית או נפשית על כן גבר אקטיבי בתקופת ההריון הוא צורך חיוני. ובשלב הלידה עליה נדבר מיד בהמשך, גבר אפקטיבי שווה זהב! קשוב, מדרבן, תומך, מחבק חלק בלתי נפרד מהלידה כי כן אנחנו מאמינות שגבר יולד 🙂

5. אל תהיה גבר תמיד……

יתכן ותפגוש דברים שיהיו לך קשים ותאמין או לא הדבר האחרון בלידה שהיא צריכה זה שהגבר שלה יקיא עליה או יקפוץ עליה מרוב פחד. הסיפורים על גברים שמתעלפים בלידה רבים וזהו הרגע לציין בכל שלב שאתה מתקשה, או מרגיש שאתה הולך להתנהג אחרת ממה שציפית תן לעצמך כמה רגעי אתנחתה ורגיעה ואז תשוב לעניין כמו גבר גבר.

6. לגרום לדברים לתקתק

הריון ולידה הם תהליך שכדאי לצרף אליהם תכנון מראש, אפשר להעזר בספרות ובטיפים מהסביבה הקרובה אבל אתם תעצבו את התהליך יחד בכיף שלכם, איך נגרום לדברים לתקתק? הרבה אסרטיביות, להיות לפני הדברים תמיד הדבר היחיד שלא ניתן להכניס ליומן במדוייק הוא יום הלידה אבל בדיקות וציוני דרך אפשר וצריך להכניס ליומן של שניכם, צאו לסיורים מקדימים בצורה מתוכננת ולא ברגע האחרון אם החלטת לראות חדר לידה זה או אחד דאגו להיות שם בתזמון הנכון. וכמובן איך לא בלידה איך נדאג שהכל יהיה מתוקתק? התיק שאתם לוקחים אתכם שיהיה בהישג יד, במידה ויש אנשים נוספים שצריך לעדכן או לזמן כמו דולה לדוגמה – דאג שגם לך רשימת טלפונים עדכנית, אם במקרה אתם חושבים על שימור דם טבורי יש להערך בהתאם מול הספק המתאים לכם ולהתעדכן בתהליך מול מה נדרש, איך ומתי. 

אין כמו מיילדת להצמד אליה בלידה ולקבל הוראות והנחיות כך גם תדע שאתה עושה את הדברים הנכונים שבאמת מסייעים – בכל שלב תרגיש חופשי לממש את סעיף 5.

לידה קלה ונעימה גם לך גבר!

שתפי את הדף