איפה ללדת - חכמת ההמונים של היולדות

הכנה ללידה

הכנה ללידה

לידה, ובמיוחד לידת הילד הראשון היא אירוע ייחודי בחיים, שמלווה בהרבה שמחה והתרגשות אך גם בחששות ודאגה לעתיד. השינויים הגופניים הכל כך דרמטיים והשינויים הורמונליים בהחלט לא הופכים את העניין לפשוט יותר. הלידה עצמה, למרות שרבים הסיכויים שתסתיים בהצלחה, מלחיצה מאוד וגם ההערכות להורות וקליטת הילד החדש במשפחה דורשים הכנה. הכנה טובה ללידה דורשת התייחסות להיבט הגופני, הרגשי וגם לעניינים פרוצדורלים שחשוב להכיר ולהבין. ככל שתהיו מוכנות יותר כך תוכלו להגיע לחדר הלידה רגועות ונינוחות יותר ולעבור לידה קלה.

הכנה גופנית

במהלך ההריון, הגוף עובר תהליך בו נקלט העובר ברחם ומתחילה הנשיאה שלו בסביבה התומכת. חשוב להבין את השינויים שעוברים על הגוף וההשפעה שיש להם עליכן ועל ילדכן. בכל שבוע יוסיף העובר מאפיינים חדשים להתפתחותו, ומתקופה לתקופה יהיו דגשים תזונתיים אחרים שחשוב להקפיד עליהם. בשליש ההריון השלישי למשל, מומלץ להוסיף למשטר התזונה כ – 300 קלוריות ביום, אך לצמצם בשומנים רווים וסוכרים, שעלולים לגרום למשקל יתר של העובר ולסכרת הריון. ברור מאליו שמעקב תקופתי אצל הרופא הוא חובה. חשוב לעשות לאורך כל ההריון פעילות גופנית סבירה, מצד אחד לא מאומצת מידי ומצד שני לא רציתי להזניח את עשיית הפעילות והתנועה גם בחודשים המתקדמים.

בחירת סוג ומקום הלידה

לקראת הטרימסטר השלישי תצטרכו להחליט איזה סוג לידה מתאים לכן והאם תרצו ללדת עם אפידורל או בלי (כמובן שאפשר להתחרט ברגע האמת). במקביל, בקשו המלצות מחברות לגבי בית החולים המועדף ללידה, בין היתר על פי מקצועיות הצוות, תשומת הלב והיחס ליולדת לפני ואחרי הלידה. בית החולים צריך להיות בקרבה סבירה למקום המגורים שלכן, כמובן. לאחר שבחרתן את בית החולים, מומלץ מאוד לערוך סיור מקדים על מנת להתמצא במיקומים ובפרוצדורות שתצטרכו לעבור בעת ההגעה ובזמן השהייה שם.

הכנה רגשית

כאמור, לידה והורות צעירה מעוררים הרבה חששות טבעיים. חשוב לשתף בהם ולא להשאר לבד עם הדאגות. תופתעו לגלות שגם חברות או בנות משפחה, שנדמה שעברו את כל התהליך בקלילות, חוו תחושות דומות והן ידעו לתת לכן כתף תומכת ומרגיעה. גם באינטרנט תמצאו הרבה פורומים של אמהות שיתנו מענה כנה ואמין לשאלות שלכן. זכרו שרפואת הילודה בישראל היא מהמתקדמות בעולם ושאתן בידיים טובות.

קורס הכנה ללידה

קורס הכנה ללידה הפך לנפוץ מאוד בשנים האחרונות והוא נותן מענה מצויין כמעט לכל צורכי ההכנה ללידה. בקורס, בו מומלץ להשתתף בתחילת הטרימסטר השלישי, תקבלו הסברים והנחיות לגבי שמירה על בריאות הגוף לקראת לידה וטכניקות הרגעה, הרפייה וזירוז הלידה. במקביל, הקורס עוסק בלידה עצמה : ההכנה לקראת נסיעה לבית החולים, שלבי הלידה ומה קורה לאחריה. בחלק מהקורסים גם נערכים סיורים מודרכים בבתי החולים, שמקלים מאוד את ההתמצאות ומפחיתים את החרדה. נדבך חשוב בקורסים הללו הוא הגדלת מעורבותו של בן הזוג בתהליך והעצמתו כתומך ומלווה של היולדת. ערך מוסף חשוב מאוד הוא הסביבה הקבוצתית – השתתפות בקבוצה של זוגות שנמצאים בדיוק באותו שלב בו אתם נמצאים וחולקים איתכם את ההתרגשות והחששות גם יחד, מעניקה הרבה תמיכה ועידוד לקראת היום המאושר בו תחזיקו תינוק בידיכם. 

שתפי את הדף